wtorek, 6 października 2015

Kościół i cmentarz przykościelny w Jeleninie


Podczas moich rowerowych wypraw wielokrotnie odwiedziłam miejscowość Jelenin. Kojarząca się z jeziorem i plażą wieś ma warty zobaczenia kościół. Teren otaczający go jest zamknięty, otoczony murem od zewnątrz z jedną bramą wjazdową. Raz udało mi się trafić na otwarte drzwi więc pozwiedzałam teren dawnego przykościelnego cmentarza. W książce wydanej w 2012r. przez Powiat Gryfiński - "Historia i Pamięć Cmentarze Powiatu Gryfińskiego" znalazłam zdjęcie tego cmentarza i ze zdumieniem stwierdziłam, że nagrobne płyty z nazwiskami pochowanych mieszkańców miejscowości zniknęły. Pozostały tylko liczne fragmenty nagrobków porozrzucane po placu. Największa ich ilość jest w jego północno-wschodnim narożniku.
Kościół Kościół Matki Boskiej Szkaplerznej należy do parafii rzymskokatolickiej p.w. św. Maksymiliana Marii Kolbego w Godkowie. Zbudowany z kamienia w XIII wieku. Posiada wieżę zbudowaną z cegły. Wpisany jest do rejestru zabytków.
















Lokalizacja: Jelenin, Polska

0 komentarze :

Prześlij komentarz