wtorek, 10 listopada 2015

Cedyńskie jesienne widoki




Na terenie Gminy Cedynia jest wiele niesamowitych punktów widokowych. Właściwie szkoda, że nie ma ich tylu w innych gminach.. Podczas wcześniejszych wypraw podziwiałam krajobrazy m.in.: z Góry Czcibora, z mostu w Osinowie Dolnym, oraz z Grodziska w Cedyni. 




Podczas październikowych spacerów po Cedyni miałam możliwość podziwiać panoramę okolicy z wieży widokowej. Zbudowana jako pomnik w 1895r. dostarczyć potrafi niesamowitych wrażeń o każdej porze roku. Wieża nie jest bardzo wysoka - ma tylko 14 metrów. Jednakże wybudowana jest na wzgórzu i widać z niej nie tylko miasteczko ale i całą okolicę. Podczas mojej wizyty w Cedyni na drzewach były jeszcze liście. Jestem pewna, że teraz (kiedy liście już w większości pospadały) widoki są jeszcze lepsze.







Niedaleko wieży jest cmentarz żydowski. Właściwie jest to mały plac, pokryty trawą z poukładanymi na nowo tablicami nagrobnymi.





Na cmentarzu komunalnym widziałam uroczą, ręczną pompę do wody w odcieniu niebieskim. Szkoda, że jest już podniszczona, bo tego typu urządzeń jest już niezwykle mało. Zapomniałam sprawdzić czy jest sprawna.



Lokalizacja: Cedynia, Polska

0 komentarze :

Prześlij komentarz