niedziela, 20 września 2015

Rajd pieszy Cedynia - Osinów Dolny - Stary Kostrzynek

W sobotę 19 września 2015r odbył się rajd pieszy: Dziedzictwo utracone – dziedzictwo ocalone w Gminie Cedynia, którego organizatorami był Cedyński Ośrodek Kultury i Sportu oraz Towarzystwo Miłośników Ziemi Cedyńskiej. Rajd wystartował spod Muzeum Regionalnego w Cedyni, następnie szliśmy przez Aleję kasztanową (czerwony szlak turystyczny), Rezerwat Przyrody Wrzosowiska Cedyńskie do Góry Czcibora, gdzie był postój na śniadanie.
Po odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę do Osinowa Dolnego, gdzie podziwialiśmy nadodrzańskie widoki oraz dawną fabrykę celulozy.

Na końcu naszej pieszej wycieczki był Stary Kostrzynek, gdzie można było zobaczyć m.in.: najdalej na zachód wysunięty punkt Polski oraz starą barkę odsłoniętą przez Odrę.
Przy świetlicy wiejskiej czekał na nas smaczny poczęstunek zorganizowany przez Koło Gospodyń Wiejskich, po czym autobusem wróciliśmy do Cedyni.
Trasa rajdu miała około 15 kilometrów. Wiodła częściowo przez malowniczo położone tereny leśne. Wielu uczestników imprezy było w niektórych miejscach pierwszy raz (tak jak ja). Często się zatrzymywaliśmy by wysłuchać ciekawych historii opowiadanych przez Panów przewodników, związanych z miejscami, przez które przechodziliśmy. Udało nam się również trochę posprzątać świat, zbierając śmieci, które były na naszej trasie. To była fantastyczna, dobrze zorganizowana impreza. Chętnie wezmę udział w kolejnych pieszych rajdach organizowanych w Gminie Cedynia.