poniedziałek, 8 lutego 2016

Goszków (gmina Mieszkowice)




Goszków to niewielka wioska przy drodze Mieszkowice - Chojna znana w okolicy z Warsztatów Terapii Zajęciowej (http://wtzgoszkow.pl/wtz/). Widziałam kiedyś prace uczestników warsztatów i byłam pod ogromnym wrażeniem.


 Do najciekawszych obiektów we wsi należy oczywiście kościół i jego otoczenie.



Kościół wybudowany został w II połowie XIII wieku z kamienia, a neogotycką ceglaną wieżę dobudowano w 1893.


Na ceglanej wieży, tuż nad głównym wejściem do świątyni umieszczone są Herby rodów von Levetzow (po lewej) i von Oelsen (po prawej) (tak mówi Wikipedia), nigdy się jeszcze z takimi herbami na kościele nie spotkałam i zaskoczył mnie ich widok.


Plac kościelny otoczony jest kamiennym murkiem. Częściowo zajmowany jest przez nowy cmentarz. Ciekawostką dla mnie jest, że po cmentarzu ewangelickim nie ma śladu z wyjątkiem zachowanego w niezłym stanie niemieckiego głazu nagrobnego młodego marynarza Siegfrieda Schmidta. Widać, że nawet ktoś zapalił przy głazie znicz.



Lokalizacja: Goszków, Polska

0 komentarze :

Prześlij komentarz