czwartek, 5 maja 2016

Piknik majowy i spacer po Żelichowie z okazji Dnia Flagi RP (gmina Cedynia)

 
Piękna flaga zdobiła w tym dniu kościół

2 maja 2016 roku brałam udział w imprezie zorganizowanej z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej w Żelichowie w gminie Cedynia przez Parafię Klępicz, Cedyński Ośrodek Kultury i Sportu oraz Sołectwo Żelichów. Była to ciekawa alternatywa dla imprez majowych organizowanych w innych miejscach. 

Piknik miał dość bogaty program, nie zabrakło atrakcji dla dzieci oraz smacznego poczęstunku (ciasta były wyśmienite). 


Najbardziej czekałam na pokaz zdjęć i pogadankę historyczną - "Żelichów wczoraj i dziś" w świetlicy wiejskiej w Żelichowie oraz na spacer po wsi - zwiedzanie z przewodnikiem Żelichowa i XIX wiecznego zespołu folwarcznego. 




Na wschodnim szczycie kościoła widać krzyż Joannitów

Pokazy starych zdjęć i pocztówek organizowane były w wielu sołectwach w gminie Cedynia, niestety zawsze mi coś wypadało i więc bardzo się cieszyłam mogąc w końcu wziąć udział w tym wydarzeniu. 



Kamień z tablicą upamiętniającą byłych mieszkańców wsi
Lapidarium koło kościoła

Spacer po wsi rozpoczął się od zwiedzania terenu przy kościele. Kościół pw. Matki Bożej Królowej Korony Polskiej w Żelichowie został okolicznościowo przystrojony flagą. Ciekawostką jest joannicki krzyż umieszczony na wschodnim szczycie kościoła.






Zespół folwarczny, który zwiedzaliśmy przerósł moje oczekiwania. Prowadzona jest tam hodowla koni sportowych "Red Wine" https://www.facebook.com/Hodowla-Koni-Red-Wine-517053015073968/



Nie widziałam jeszcze tak pięknie zagospodarowanego terenu z mnóstwem koni i innych zwierząt. Zapewne dlatego folwark dostał w zeszłym roku nagrodę Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego.





Spacer po wsi jak zwykle wzbogacił bardzo moją wiedzę na temat regionu. Tego nie można znaleźć w internecie - trzeba pojechać na miejsce, porozmawiać z mieszkańcami, posłuchać przewodników i nagle okazuje się, że zwyczajna wieś ma swoją magię, którą po tym dniu odkryłam.


Jak zwykle impreza zorganizowana była w fajnej atmosferze, dużo się dowiedziałam i zobaczyłam więc czekam na kolejne tego typu wydarzenie!

Lokalizacja: Żelichów, Polska

0 komentarze :

Prześlij komentarz